Algemene voorwaarden
Inhoudsopgave
Artikel 1 Definities 2
Artikel 2 identiteit van de ondernemer 2
Artikel 3 toepasselijkheid 3
Artikel 4 aanbiedingen 3
Artikel 5 de overeenkomst 4
Artikel 6 herroepingsrecht 5
Artikel 7 uitsluiting herroepingsrecht 5
Artikel 8 Prijzen en betaling 5
Artikel 9 conformiteit en garantie 6
Artikel 10 levering 6
Artikel 11 betaling 7
Artikel 12 klachten 7
Artikel 13 abonnementen 8
Artikel 14 Overmacht 8
Artikel 15 Toepasselijk recht en geschillen beslechting 8
Artikel 16 intellectuele eigendomsrechten 8
Artikel 17 wijzigen van de algemene voorwaarden 9
Artikel 1 Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Overeenkomst: de overeenkomst tussen de webshop en de klant;
Producten: alle producten die worden aangeboden door de webshop, waaronder in het bijzonder koffie;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 identiteit van de ondernemer
Naam: L. Roos, Wereldse Koffie
Vestigingsadres: Imkerberg 24, 4708JC Roosendaal
Email: XXX
Telefoonnummer: +316 13893866 te bereiken tussen 09:00 en 17:00 op werkdagen
KVK: 90856104.
BTW: NL00484751B60
Artikel 3 toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van de webshop en op alle overeenkomsten tussen de webshop en de klant.
2.2. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Artikel 4 aanbiedingen
4.1 alle aanbiedingen van de ondernemer zijn vrijblijvend en kunnen ten alle tijden worden herroepen.
4.2 een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant een bestelling plaats via de webshop en de webshop deze bestelling per E-mail bevestigd.
4.3 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
4.3 Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4.4 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
– de prijs inclusief belastingen;
– de eventuele kosten van aflevering;
– de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
– het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
– de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
– de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
– indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
– de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
– de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
– de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.
Artikel 5 de overeenkomst
5.1 De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
5.2 Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
5.3 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
5.4 De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.5 De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
5.6 In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 herroepingsrecht
6.1 de consument heeft bij de aankoop van producten het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 werkdagen na ontvangst. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
6.2 Tijdens de termijn in lid 1 zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient hij het product onbeschadigd en in de originele verpakking te retourneren aan de ondernemer.
6.3 wanneer de consument overgaat tot herroeping, komen de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument, tenzij anders overeengekomen met de ondernemer.
6.4 indien de consument reeds betaald heeft zal de ondernemer dit zo spoedig mogelijk terug betalen. Doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending.
6.4 uitgezonderd van het retourneren zijn alle producten die koffiebonen bevatten, deze uitsluiting vind plaats op grond van artikel 6:230p onder f 2° BW. Koffiebonen kunnen dus niet geretourneerd worden.
Artikel 7 uitsluiting herroepingsrecht
7.1 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a) die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b) die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c) die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d) die snel kunnen bederven of verouderen (vers gebrande koffie);
e) waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f) voor losse kranten en tijdschriften;
g) voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Bovenstaande uitsluiting op grond van artikel 6:230p onder f 2° BW.
Artikel 8 Prijzen en betaling
8.1 de prijzen vermeld bij het aanbod van producten of diensten zijn prijzen inclusief BTW.
8.2 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.
8.3 In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
8.4 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
8.5 Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a) deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b) de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Artikel 9 conformiteit en garantie
9.1 De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties. Verder voelden aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
9.2 Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
9.3 de ondernemer levert de gebruiksvoorwerpen zoals maar niet beperkt tot de Vietnamese filters, en koffiekopjes in deugdelijke staat. Indien zich binnen 2 maanden na levering een afwijking openbaart die niet aan de overeenkomst beantwoord, heeft de consument onder de garantie recht op een vervangend product.
Artikel 10 levering
10.1 de ondernemer verwerkt bestellingen zorgvuldig.
10.2 het adres dat de consument heeft opgegeven wordt in aanmerking genomen als de plaats van levering.
10.3 de ondernemer verwerkt de geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
10.4 In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 21 dagen na ontbinding, terugbetalen.
10.5 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
10.6 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
10.7 Wanneer er gekozen is voor het verzenden naar een servicepunt (PostNL/DHL) ontvangt de klant een e-mail of sms dat het pakket klaar ligt. Vanaf dit moment heeft de klant 7 dagen de tijd om het pakket op te halen. Na deze periode wordt het pakket teruggestuurd naar de ondernemer en ontvangt de ondernemer een toeslag/boete voor de retourzending. Mocht dit gebeuren wordt de klant verzocht voor een eventuele nieuwe zending terug naar de klant, de kostprijs te voldoen van deze (derde) zending – ook als er oorspronkelijk niet is betaald voor de verzending. Dit kan voorkomen worden door op tijd het pakket op te halen van het servicepunt.
Artikel 11 betaling
11.1 in beginsel dienen de door de consument verschuldigde bedragen binnen 14 dagen na bezorging van de bestelling te worden voldaan.
11.2 De consument heeft de plicht om onjuistheden in de opgegeven betaalgegevens onverlet aan de ondernemer te melden.
11.3 In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 12 klachten
12.1 De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedures.
12.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. De klacht dient te worden ingediend bij ondernemer via een whatsapp bericht naar +316 13 89 38 66.
12.4 Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 13 abonnementen
13.1 Wanneer de consument een abonnement afneemt van de ondernemer ontvangt de consument de koffie op de eerstvolgende donderdag afhankelijk van het moment van datum van aanvang van het abonnement.
13.2 bij het afnemen van een abonnement betaalt de consument de eerste levering van het abonnement via iDeal via een externe betaalpagina. Bij het betalen van deze eerste levering geeft de consument direct toestemming aan de ondernemer om bij de toekomstige leveringen via een automatische incasso het verschuldigde bedrag in rekening te brengen.
13.3 het abonnement dat de consument afneemt is in beginsel voor onbepaalde tijd. Het abonnement kan echter door de consument gewijzigd of stopgezet worden.
13.4 Het wijzigen of stopzetten van het abonnement dient door de consument per mail aan de ondernemer kenbaar gemaakt te worden. Deze mail dient verzonden te worden naar: XXX
Artikel 14 Overmacht
14.1 de ondernemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien de ondernemer daartoe verhinderd is al gevolg van overmacht.
14.2 Onder overmacht wordt in ieder geval, maar niet uitsluitend verstaan: brand, stakingen, overheidsmaatregelen, vertragingen bij leveranciers, onvoorziene technische complicaties en andere omstandigheden die buiten de controle van de ondernemer liggen.
Artikel 15 Toepasselijk recht en geschillen beslechting
15.1 op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument is Nederlands recht van toepassing.
15.2 Indien er een geschil ontstaat tussen de ondernemer en de consument, zal dit in eerste instantie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van de onderneming.
Artikel 16 intellectuele eigendomsrechten
16.1 Alle intellectuele eigendomsrechten op de website van de webshop, waaronder begrepen de teksten, afbeeldingen, video’s en andere materialen, berusten bij de ondernemer of diens licentiegevers.
16.2 Het is de consument niet toegestaan om zonder schriftelijke toestemming van de webshop materiaal van de website te kopiëren, te verspreiden of op enige andere wijze te gebruiken.
Artikel 17 wijzigen van de algemene voorwaarden
17.1 De ondernemer behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen.